fredag, december 19, 2008

Mera garn






Det var den här Kaffe Fassett västen som jag köpte den 1 december. Mönstret är Toothed stripe från Glorious Knitting. Det har blivit förenklat genom att sticka fem enfärgade varv mellan taggarna i samma färg; annars är det precis samma mönster. Färgerna anges inte i mönstret, men jag tycker att färgvalet här är lyckat. Tyvärr är garnvalet inte lika bra. De flesta tycks vara akryl eller akryl blandat, men det känns behagligt. Vesten väger bara 250 gr.

Det här är det andra Toothed stripe som jag hittat. Den första var en långärmad tröja, som blivit upprevad och så gott som uppstickad med vid det här laget. Där trodde jag också att garnet var akryl, men det var mycket finare, Rowan Wool Cotton med vanligt ullgarn och litet alpacka blandat. Så kanske jag har fel den här gången också.

Jag gick tillbaka till loppiset och köpte Rowan garnet, för det är jul. Sjutton härvor fanns kvar, och jag köpte alla utom två svarta och en gredelin. De fina rosa härvorna hade försvunnit.



Annars stickar jag flitigt på filten #122, och roligt är det. Så här ser den ut nu.

Inga kommentarer: